ارتباط خوب زن و مرد در سلامت روانی فرزندان موثر است

ارتباط خوب زن و مرد در سلامت روانی فرزندان موثر است

کارگاه آموزشی با موضوع "خانواده موفق " در شهرستان بیضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه موسسات دانش بنیان بهارنکو، همایش "خانواده موفق" با همکاری فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، بسیج جامعه زنان و دانش آموزی و آموزش و پرورش این شهرستان، در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه موسسات دانش بنیان بهارنکو، همایش “خانواده موفق” با همکاری فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، بسیج جامعه زنان و دانش آموزی و آموزش و پرورش این شهرستان، در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

مدرس بهارنکو گفت: زن و مرد ستون های اصلی خانواده هستند و رابطه خوب پدر و مادر در سلامت روان و شکل گیری خانواده و نسل آینده سالم تر موثر است.

مرضیه حسن زاده در این همایش با اشاره به تفاوت‌ های زن و مرد گفت: مردها کلی نگر و زن ها جزئی نگر هستند و در بروز مشکلات مردها به خلوت و زن ها به گوش شنوا نیاز دارند.

این مدرس حوزه خانواده افزود: خلقت مرد برپایه اقتدار است، مردها دوست دارند که در جایگاه خود قدرتمند دیده شوند.

وی افزود: سرزنش کردن، شکستن غرور مرد در جلو فرزندان و غر زدن همسر، از کارهایی است که اقتدار مرد را می شکند.

حسن زاده اضافه کرد: زوجین باید توجه کنند که زبان عشق مردها، در زمانی بوده که تحسین می شوند و همچنین زمانی بوده که وقتی وارد خانه شده و آراستگی خانه و همسر را می بینند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت امروز مدیریت قلب هاست، افزود :زن همیشه روحیه ایثارگری دارد و برای زندگی خود تلاش می کنند به شرط اینکه مرد بیشتر به نیازهای درونی او بها دهد.

حسن زاده گفت: زن ها به محبت کلامی نیاز دارند و در خانواده ای که محبت جاری است فرزندان با سلامت روان بیشتری تربیت می شوند.

مدرس بهارنکو با اشاره به حدیثی از امام باقر علیه السلام که میفرمایند «گشاده رویی وسیله جلب محبت است»،گفت: آقایان با خوش روی وارد خانه شوند و خانم ها هم با گشاده رویی به استقبال همسر خود روند.

حسن زاده در پایان با اشاره به اینکه فضای مجازی امروز خوراک متفاوتی به افراد خانواده ارائه می دهد، اظهار داشت: رابطه خوب پدر و مادر کمک می کند خانه فضای امن و آرامش بخشی برای فرزندان باقی بماند و از آسیب های دنیای کنونی در امان بمانند .

گفتنی‌ است در کنار این همایش جشن عید غدیر با مولودی خوانی رضا کشاورز و برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به برندگان برگزار شد.

لینک کوتاه این صفحه:

https://baharnekou.ir/?p=9717

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

logo-samandehi