بهارنکو در هفته ای که گذشت

برگزاری کارگاه ها و بازدید مسئولین در نمایندگی های بهارنکو در هفته ای که گذشت

به گزارش روابط عمومی گروه موسسات خانواده بهارنکو، نمایندگی های شهرستانی مثل همیشه پرکار و فعال و پذیرای مسئولین شهرستانی بودند که در ادامه، گزارش فعالیت ها آمده است.

 

کارگاه با پسران نوجوان چگونه باید رفتار کرد؟ ویژه کارکنان پالایشگاه فراشبند برگزار شد.

سیزدهمین کارگاه از سلسله کارگاه های آموزشی «اصول صحیح تربیت فرزند» ویژه خانواده کارکنان پالایشگاه آغار ودالان در بهارنکو فراشبند با محوریت رفتار با پسران در سن بلوغ برگزار شد.

مدرس بهارنکو در این کارگاه با بیان اینکه رفتار با پسران در سن بلوغ و نوجوانی باید به صورت هوشمندانه ای اتفاق بیفتد، گفت: والدین با رفتار و شیوه تربیتی خود، تعیین کننده کیفیت روابط و عمق پیوند عاطفی میان خود و فرزندشان هستند. محمدکاظم پارسایی اضافه کرد: پسران در بازه زمانی ۱۴ تا ۱۶ سالگی به بلوغ رسیده و در این مرحله تحول ناگهانی رشد و تکامل را کسب می‌کنند که در واقع می‌توان ادعا کرد تغییراتی که در تکامل و رشد فرد در دوران بلوغ مشاهده می‌شود در هیچ دوران دیگری از زندگی رخ نمی‌دهد. وی اظهار کرد: پسران در سن بلوغ تمایل بیشتری به مستقل شدن دارند بنابراین ممکن است کمتر برای صحبت کردن با شما زمان بگذارند یا بخواهند مرز مشخصی بین امور شخصی خود و شما ایجاد کنند.

مدرس بهارنکو با اشاره به اینکه بسیاری از پسران از گوش دادن به نصیحت ‌ها و توصیه‌ های همیشگی گله‌ مند بوده و نصیحت بیش از حد را عدم اعتماد خانواده و کوچک شمردن آن ‌ها میدانند، در ادامه خاطر نشان کرد: می ‌توانید با خریدن انواع کتاب ‌ها یا فیلم‌ های آموزنده، فرزند خود را از نوجوانی درباره مسائل و مشکلات موجود در جامعه به طور غیرمستقیم آگاه کنید. پارسایی در ادامه به ویژگی پسران در دوران نوجوانی پرداخت و گفت: شناخت ویژگی های دوره نوجوانی به والدین و اطرافیان کمک میکند تا بتوانند به طور صحیح با نوجوان برخورد کنند. وی در ادامه عنوان کرد: در این دوران پسران به دلیل تمایل به داشتن استقلال، خلق و خو و رفتار های عجیب به همراه پرخاشگری از خود نشان دهند. مدرس بهارنکو در ادامه بیان کرد: همچنین لازم به ذکر است که در این دوران الگوهای خواب فرد ممکن است تغییر کند چون نوجوان پر از انرژی است و ترجیح می دهد دیرتر از دیگران بخوابد.

پارسایی ریسک پذیری و ماجرا جویی را نیز از دیگر ویژگی پسران در دوران بلوغ برشمرد. مدرس بهارنکو در خصوص رفتار اطرافیان اظهار کرد: باید با پسران در سن بلوغ ارتباط برقرار کرد و همچنین والدین می بایست حامی و پشتیبان نوجوان باشند و البته حد و مرز مشخصی را نیز تعیین کنند. وی افزود: نیاز های مالی فرزند نوجوان خود را برآورده سازید، اعتماد سازی کنید، برای حریم خصوصی نوجوان احترام قائل شوید و در پایان درخصوص داشتن بهترین رفتار با پسر نوجوان خود از متخصص و مشاور راهنمایی بگیرید.

 

کارگاه مهارت‌های ارتباطی ویژه دوران عقد در داراب برگزار شد

فاطمه شاکر مشاور و مدرس بهارنکو در ابتدای کارگاه در خصوص اهمیت نقش هر فرد در بهبود یا فرو پاشی هر نوع رابطه بخصوص در روابط عاطفی و زندگی مشترک توضیحاتی ارائه داد.

وی در ادامه افزود: انسان‌های مسئولیت پذیر قبل از متهم کردن دیگران در به وجود آمدن مشکلات، به نقش خودشان در بروز مشکل توجه کرده و اشتباهات خویش را جبران می کنند‌.

شاکر در ادامه با توجه به حضور مخاطبین خانم در کارگاه، در خصوص نقش زنانگی در حفظ و تداوم زندگی مشترک مطالبی را ارائه داد.

مدرس بهارنکو در ادامه بیان داشت: در زندگی مشترک زن نقش بسیار موثر و تعیین کننده دارد و نمیتوان زن را محدود به نظافت منزل و آشپزی و … کرد، بلکه حفظ آرامش خانواده از وظایف اصلی زن است. وی در پایان، به راهکارهای حفظ آرامش در خانواده از جمله توجه به اقتدار مرد، بایدها و نبایدهای ارتباط با شوهر و انجام رفتارهایی مثل قدردانی، تائید کردن و تحسین کردن و اجتناب از رفتارهایی همچون امر و نهی کردن، کنترل کردن و تحقیر کردن و سرزنش و … اشاره کرد.

 

بازدید رئیس دادگستری اقلید از موسسه بهارنکو در این شهرستان

رئیس دادگستری شهرستان اقلید به همراه هیئت همراه از موسسه بهارنکو نمایندگی اقلید بازدید کردند. این بازدید با هدف آشنایی با چگونگی روند ارائه خدمات موسسه بهارنکو به زوجین صورت گرفت. در ابتدای این بازدید مسئول نمایندگی های بهارنکو منطقه شمال فارس ضمن خوش آمدگویی به ارائه گزارشی از فعالیت ها و روند فرآیند ارائه خدمت به زوجین پرداخت.

در ادامه‌ رییس دادگستری شهرستان اقلید ضمن ابراز خرسندی از خدمات بهارنکو و مکان فیزیکی این مؤسسه، بر اهمیت نقش بهارنکو در پیشگیری از طلاق تاکید و حمایت خود را از روند فعلی موسسه و خدمات ارائه شده را اعلام نمود. لازم به ذکر است طی نشستی که پس از این بازدید صورت گرفت تغییر فرآیند آموزش و سپس آزمایش، همچنین ارجاع پرونده های طلاق به بهارنکو در دستور کار و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

کارگاه اهمیت تغذیه کودکان در سنین رشد و مدرسه در فراشبند برگزار شد

به مناسبت روز جهانی کودک با همکاری بهارنکو و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کارگاهی با محوریت «اهمیت تغذیه کودکان در سنین رشد و مدرسه» در سالن کانون برگزار شد.

زهرا بیابانی مدرس بهارنکو در این کارگاه بیان کرد: امروزه اغلب انتخاب‌های غذایی کودکان تحت‌تأثیر دوستان و اطرفیان و الگوهای دیداری و در دسترس، مانند تلویزیون و شبکه های اجتماعی قرار دارد.

وی با بیان اینکه با این حال هنوز هم نقش اصلی ایجاد عادت‌های اصلی غذایی بر عهده خانواده است، افزود: والدین می توانند با تدارک وعده های غذایی سالم، متعادل و در عین حال خوش طعم، علاوه بر تامین مواد مغذی ضروری، شرایط مناسبی را برای رشد و سلامت عمومی فرزندانشان فراهم کنند. بیابانی اظهار داشت: از دلایل اهمیت رژیم مناسب برای کودکان، بهبود رشد و نمو کودکان، پیشگیری از کمبودهای غذایی، پیشگیری از چاقی در دوران کودکی و مراحل بعدی زندگی و همچنین رشد مغز و عملکرد آن اشاره کرد مدرس بهارنکو در پایان افزود: داشتن یک رژیم غذایی مناسب علاوه بر داشتن جسم سالم به داشتن روان سالم نیز کمک می‌کند، اگرچه تغذیه در افسردگی نمی‌تواند بیماری های روحی را درمان کند، اما می‌تواند در جهت داشتن ذهن سالم کمک کننده باشد.

لینک کوتاه این صفحه:

https://baharnekou.ir/?p=10218

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

logo-samandehi